iDNES - Tomio Okamura o zahraničních turistech a gastronomii
Rádi bychom upozornili na zajímavý rozhovor, který před nedávnem vyšel na zpravodajském serveru iDnes. Mluvčí asociace českých cestovních kanceláří a agentur - Tomio Okamura - hovoří o zahraničních turistech v ČR. Tomio Okamura je úspěšný podnikatel a ví o čem mluví.
"Zahraničním turistům se do regionů vůbec nechce, jednašedesát procent jich jede jen do Prahy. A i českému turistovi už nestačí jen pobyt v nějakém penzionu, chce další další aktivity. Půjčit si kolo, zajít si na dobrou večeři, zaplavat si v akvacentru s termální vodou, půjčit loďku..."
Tím chcete říci, že jižní Morava má po této stránce slabou nabídku?
"Přesně tak. Absolutně jí třeba chybí lokální gastronomické speciality."
Máme tady dobré víno, klobásy, populární jsou i košty zelí. Podle mne tady speciality jsou.
"Jenže nejsou na jídelním lístku restaurací. A to může podpořit i kraj. Třeba tak, že kdo bude držet lokální gastronomické speciality na jídelním lístku aspoň rok, dá ho do všech propagačních materiálů kraje. To je způsob, jak by se to dalo rozběhnout. Láska prochází žaludkem a i turistu na prvním místě zajímá jídlo a pití. Tak to prostě je a na tom je postavený turistický ruch nejvyspělejších zemí světa."